19:38 тести з української літератури |
Підсумкова контрольна робота з української літератури в 11 класі
1. Хто із зазначених українських митців належав до генерації українських митців 20-30 років ХХ століття «Розстріляне відродження». А) Леся Українка, Микола Хвильовий, Олександр Довженко, Григорій Косинка; Б) Юрій Яновський, Валер′ян Підмогильний, Михайль Семенко, Микола Куліш; В) Микола Зеров, Іван Багряний, Максим Рильський, Осип Назарук; Г) Лесь Курбас, Остап Вишня, Євген Плужник, Осип Турянський, Олесь Гончар; Д) Григорій Косинка, Юрій Яновський, Павло Тичина, Григір Тютюнник
2. Хто з українських письменників увів в українську літературу поняття «кларнетизм». А) М. Рильський; Б) Михайль Семенко; В) П. Тичина; Г) М. Зеров; Д) М. Драй-Хмара
3. Поетичний твір М. Драй-Хмари «Лебеді» за жанром А) ліричний вірш; Б) пісня; В) сонет; Г) балада; Д) романс
4. Одним із основних гасел літературної дискусії 1925 – 1928 рр. було А) «У справжньому творі має бути думка, а не бездарні візерунки»; Б) «Письменник – не американська машинка, а твори його не полтавські галушки»; В) «Прогрес мистецтва доводять факти, а не логічні доводи»; Г) «Геть від Москви! Дайош психологічну Європу»; Д) «В суперечках народжується істина»
5. У творчості Юрія Яновського домінує поетика А) імпресіонізму; Б) експресіонізму; В) неоромантизму; Г) футуризму; Д) неореалізму
6. Валер′ян Підмогильний входив до угруповання А) «Гарт»; Б) «Плуг»; В) «Ланка»; Г) ВАПЛІТЕ; Д) ВУСПП
7. У вірші «Вишні» Б.-І. Антонич використав художній образ із твору А) Івана Франка; Б) Лесі Українки; В) Тараса Шевченка; Г) Миколи Вороного; Д) Павла Тичини
8. До «празької поетичної школи» належать усі названі митці, окрім А) Юрія Клена; Б) Олени Теліги; В) Олега Ольжича; Г) Євгена Плужника; Д) Оксани Лятуринської
9. Установіть відповідність Герой твору Репліка 1. Штранцінгер А) Хай згину, а людського тіла не буду їсти… 2. Оглядівський Б) Самітна людина ніколи не може бути щаслива. 3. Ніколич В) Замкнув увесь біль у темряві своїх очей і своєї душі і скам′янів. 4. Бояні Г) Велика ясність засяяла в його очах і на обличчі. Д) Силкувався війнути теплим подихом... на його руки й дати йому частину своєї душі.
10. Установіть відповідність Герой Зовнішня (внутрішня) характеристика 1. Батько («Зачарована Десна») А) … здорові темні руки, патьоки на шиї і скронях і зморшки на чолі також не по літах… тяжкий сором і гнів розпинали його душу. 2. Дід («Зачарована Десна») Б) … З нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих учених чи сіячів
3. Василь Кравчина В) … Більш за все на світі любив він сонце… («Україна в огні») любив кашляти. Кашляв він часом так довго й гучно, що, скільки ми не старалися, ніхто не міг його як слід передражнити… 4. Лаврін Запорожець Г) … Такого ще не бачив ні український («Україна в огні») місяць, ані зорі… Він один знищив половину ворожих автоматників. Д) … Орудував він косою, як добрий маляр пензлем чи ложкою, - легко і вправно. Коли б його пустити з косою просто, він обкосив би всю земну кулю.
16. Розкрийте одну з поданих тем (власне висловлювання не менше 100 слів): 1) «З любові – творчість, з любові – щастя людське» (за новелою «За мить щастя» Олеся Гончара);
Підсумкова контрольна робота з української літератури в 11 класі 1. Які українські митці належали до літературного угруповання ВАПЛІТЕ? А) О. Корнійчук, І. Ле, І. Кулик, І. Микитенко, Б. Коваленко; Б) М. Хвильовий, О. Довженко, П. Тичина, В. Сосюра, М. Йогансен; В) М. Хвильовий, О. Досвітній, М. Яловий, А. Любченко, М. Куліш; Г) М. Зеров, П. Филипович, М. Рильський, О. Бургардт, М. Драй-Хмара; Д) Л. Старицька-Черняхівська, В. Підмогильний, Г. Косинка, Є. Плужник
2. На «деструктивно-конструктивній теорії» ґрунтувався літературний напрямок А) неокласицизм; Б) футуризм; В) неоромантизм; Г) імпресіонізм; Д) експресіонізм
3. Футуристи відмовлялися у своїх творах від А) культу надлюдини, яка за допомогою науки й техніки змінює світ; Б) сміливого експериментування з художньою формою; В) захоплення індустріальними пейзажами; Г) культивування античних форм і образів; Д) перенесення уваги з людини на механізми
4. Головна ідея новели Ю. Яновського «Подвійне коло» полягає в настанові А) поганого чоловіка в побратими не бери; Б) не май вірного, не будеш мати зрадного; В) чого сам собі не зичиш, тому і другому не жадай; Г) тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду; Д) не знаючи броду, не лізь у воду
5. У творах екзистенціалізму увагу зосереджено передусім на А) мінливості вражень і відчуттів героя; Б) існуванні людини наодинці з буттям; В) правдивості у відтворенні дійсності; Г) формальних аспектах і урбанізації; Д) незвичайних обставинах і характерах
6. Справжнє прізвище Остапа Вишні А) Фітільов; Б) Рудченко; В) Тобілевич; Г) Губенко; Д) Очерет
7. Події в комедії «Мина Мазайло» розгортаються в такій послідовності: А) телеграма до Курська – приїзд тьоті Моті – звільнення з посади Мазайла – навчання «правильних проізношеній»; Б) звільнення з посади Мазайла – телеграма до Курська – приїзд тьоті Моті – навчання «правильних проізношеній»; В) телеграма до Курська – навчання «правильних проізношеній» - приїзд тьоті Моті – звільнення з посади Мазайла; Г) приїзд тьоті Моті – телеграма до Курська – звільнення з посади Мазайла – навчання «правильних проізношеній»; Д) телеграма до Курська – звільнення з посади Мазайла – навчання «правильних проізношеній» - приїзд тьоті Моті
8. Композиційною особливістю повісті-поеми О. Турянського «Поза межами болю» є А) розповідь від першої особи; Б) поділ твору на глави з епіграфами; В) кульмінація на початку твору; Г) зміщення часових площин; Д) наявність кількох сюжетних ліній
9. Установіть відповідність Герой Зовнішня (внутрішня) характеристика 1. Денис Сірко А) Високий, як батько, дебелий красень. Молодий – років 25. На ньому військовий старий френч, на ногах ічаги, на голові набакир кепка, а з-під неї буйний чуб кучерявиться. 2. Многогрішний Б) Юнак – 25 літ, русявий, атлет, авіатор тчк… Суджений на 25 років тчк… 3. майор Медвин В) … Дебелий, спокійний голос. Батьківський. Такий сердечний, а гуде, як із барила… Кремезний, броватий, волохаті груди в пазусі. 4. Гриць Сірко Г) Золотий чоловік, пантовщик – яких мало! І от такий, можна сказати, хрест несе. Мало, що Бог дав жіночку, так ще й «їроплану» кинув. Д) Він дисциплінований, і точний, і не схильний вдаватись у дрібниці. Тим часом не марнує часу на теревені…
10. Установіть відповідність Символ Назва твору 1. Соняшник А) «Сеньйорито акаціє, добрий вечір»; 2. Вишита сорочка Б) «Задивляюсь у твої зіниці»; 3. Червоні блискавиці В) «Балада про соняшник»; 4. Осінь Г) «Два кольори»; Д) «Я…»
11. Установіть відповідність Художній засіб Приклад 1. Омоніми А) І знову степ. І знову даль розлога. І я мовчу. І дяк уже мовчить. Ідеш, ідеш… дорога та й дорога. Ідеш, ідеш… Хоч би вже відпочить. 2. Оксиморон Б) … Про це писали так і в риму, Зучили вздовж і вперехрест. Але ж ота дорога з Риму Якихось кілька сотень верст. 3. Фразеологізми В) Із тих усіх дякових балачок Усе частіше згадую єдину – Ту найсумнішу втіху, далебі: Комусь на світі гірше, як тобі. 4. Анафора Г) Іду. Бреду. Захочу, то й спочину. Розбиті ноги остуджу в росі. Ніхто мені не дивиться у спину. Я йду. Людина. Я така, як всі. Д) Бенкетував, сідав на шию хлопу, Пускав дівчат по світу без коси. Стріляв козуль, возив пшоно в Європу І на поташ випалював ліси.
15. Що таке умовність зображення? У яких творах українських письменників вона проявляється? Наведіть приклади.
16. Розкрийте одну з поданих тем (власне висловлювання не менше 100 слів): 1) «І давнина, і сучасність» - так сказав митець (П. Загребельний) про світ своїх зацікавлень. Це властивість таланту, що мислить широкими історичними категоріями…» (В. Фащенко).
Підсумкова контрольна робота з української літератури в 11 класі
1. Використання тем, сюжетів, образів, мотивів міфології, античності, ренесансу, класицизму, споглядання гармонії природи, краси витворів мистецтва – основні риси А) футуризму; Б) імпресіонізму; В) екзистенціалізму; Г) неокласицизму; Д) романтизму
2. Новела «В житах» Г. Косинки за стильовими ознаками споріднена з твором А) «Камінний хрест» В. Стефаника; Б) «Intermezzo» Михайла Коцюбинського; В) «Каторжна» Б. Грінченка; Г) «По дорозі в Казку» Олександра Олеся; Д) «Лісова пісня» Лесі Українки
3. До жанрових ознак усмішки належать А) поєднання побутових замальовок, жанрових сценок з авторськими відступами, лаконізм, дотепність; Б) яскраво виражена мораль, зображення великого проміжку часу, висміювання вад суспільства; В) динамічний сюжет, несподівана розв′язка, психологізм, потужний ліричний струмінь, пейзажі; Г) наявність кількох сюжетних ліній, авторські відступи, дотепність, лаконізм, елементи фантастичного; Д) невеликий обсяг, дотепність, наявність конфлікту, детальне змалювання характеру героя в його розвитку.
4. Тема роману «Тигролови» Івана Багряного – зображення А) радянських політв′язнів; Б) протистояння людини-особистості тоталітарній системі; В) красивого почуття кохання Григорія і Наталки; Г) способу життя українців-переселенців на Далекому Сході; Д) складного життя людини на тлі краси Уссурійського краю.
5. Виконання Запорожцями материної пісні на попелищі символізує А) кінець війни; Б) проводи вцілілих родичів на війну; В) оплакування загиблих родичів; Г) ушанування матері в день її народження; Д) нездоланність українського народу.
6. Вірш «О земле втрачена, явися…» В. Стуса написано А) ямбом; Б) хореєм; В) дактилем; Г) амфібрахієм; Д) анапестом
7. У назві збірки «Веселий цвинтар» В. Стуса використано А) метонімію; Б) синекдоху; В) оксиморон; Г) персоніфікацію; Д) алітерацію
8. Завуальований драматизм суспільних колізій у новелі «Три зозулі з поклоном» Г. Тютюнника стає помітним із А) репліки сина про складання сесії; Б) поведінки дядька Левка; В) вечірок у Михайловому домі; Г) стосунки Марфи і Карпа Яркових; Д) скупих відомостей про Сибір
9. Установіть відповідність Назва твору Мотив 1. «Я…» А) любов до України-матері; 2. «Балада про соняшник» Б) самоствердження людини; 3. «Задивляюсь у твої зіниці» В) кохання зрілої людини; 4. «Сеньйорито акаціє, добрий Г) доля людини й материнська любов; вечір» Д) відкриття краси мистецтва
10. Установіть відповідність Художній засіб Приклад 1. Неологізм А) Десь сіре поле в чорних круках, Що пророкують: «Кари! Кар!» 2. Оксиморон Б) Та ще заграв глухих за плечима Твоїми тремтіння: Всі принади твоєї страшної краси. 3. Алітерація В) Безмежжя! Зачарований тобою, Пливу в тебе! В твій п′яний синій хміль! 4. Риторичне звертання Г) Співа трава, ніким ще не зім′ята, І вабить сном солодких таємниць. Д) Ніби в морок душі, в її цвинтарно- мертвий спокій… Після чарки отрути влітає сонячний чміль.
16. Розкрийте одну з поданих тем (власне висловлювання не менше 100 слів): 1) У чому полягає драма любові Марусі Чурай (за однойменним романом у віршах Ліни Костенко)
|
|
Всього коментарів: 0 | |
« Серпень 2015 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |