Головна » 2015 » Серпень » 23 » тести з української літератури
19:38
тести з української літератури

Підсумкова

контрольна робота з української літератури в 11 класі

 

1. Хто із зазначених українських митців належав до генерації українських митців 20-30 років ХХ століття «Розстріляне відродження».

А) Леся Українка, Микола Хвильовий, Олександр Довженко, Григорій Косинка;

Б) Юрій Яновський, Валер′ян Підмогильний, Михайль Семенко, Микола Куліш;

В) Микола Зеров, Іван Багряний, Максим Рильський, Осип Назарук;

Г) Лесь Курбас, Остап Вишня, Євген Плужник, Осип Турянський, Олесь Гончар;

Д) Григорій Косинка, Юрій Яновський, Павло Тичина, Григір Тютюнник

 

2. Хто з українських письменників увів в українську літературу поняття «кларнетизм».

А) М. Рильський;

Б) Михайль Семенко;

В) П. Тичина;

Г) М. Зеров;

Д) М. Драй-Хмара

 

3. Поетичний твір М. Драй-Хмари «Лебеді» за жанром

А) ліричний вірш;

Б) пісня;

В) сонет;

Г) балада;

Д) романс

 

4. Одним із основних гасел літературної дискусії 1925 – 1928 рр. було

А) «У справжньому творі має бути думка, а не бездарні візерунки»;

Б) «Письменник – не американська машинка, а твори його не полтавські галушки»;

В) «Прогрес мистецтва доводять факти, а не логічні доводи»;

Г) «Геть від Москви! Дайош психологічну Європу»;

Д) «В суперечках народжується істина»

 

5. У творчості Юрія Яновського домінує поетика

А) імпресіонізму;

Б) експресіонізму;

В) неоромантизму;

Г) футуризму;

Д) неореалізму

 

6. Валер′ян Підмогильний входив до угруповання

А) «Гарт»;

Б) «Плуг»;

В) «Ланка»;

Г) ВАПЛІТЕ;

Д) ВУСПП

 

7. У вірші «Вишні» Б.-І. Антонич використав художній образ із твору

А) Івана Франка;

Б) Лесі Українки;

В) Тараса Шевченка;

Г) Миколи Вороного;

Д) Павла Тичини

 

8. До «празької поетичної школи» належать усі названі митці, окрім

А) Юрія Клена;

Б) Олени Теліги;

В) Олега Ольжича;

Г) Євгена Плужника;

Д) Оксани Лятуринської

 

9. Установіть відповідність

Герой твору                                                                                Репліка

1. Штранцінгер                                 А) Хай згину, а людського тіла не буду їсти…

2. Оглядівський                                Б) Самітна людина ніколи не може бути

                                                                  щаслива.

3. Ніколич                                          В) Замкнув увесь біль у темряві своїх очей

                                                                  і своєї душі і скам′янів.

4. Бояні                                               Г) Велика ясність засяяла в його очах і на

                                                                 обличчі.

                                                             Д) Силкувався війнути теплим подихом... на

                                                                  його руки й дати йому частину своєї душі.

 

10. Установіть відповідність

Герой                                                          Зовнішня (внутрішня) характеристика

1. Батько («Зачарована Десна»)      А) … здорові темні руки, патьоки на шиї і

                                                                      скронях і зморшки на чолі також не по

                                                                      літах… тяжкий сором і гнів розпинали

                                                                      його душу.

2. Дід («Зачарована Десна»)           Б) … З нього можна було писати лицарів,

                                                                    богів, апостолів, великих учених чи сіячів  

  • він годивсь на все.

3. Василь Кравчина                            В) … Більш за все на світі любив він сонце…

(«Україна в огні»)                                    любив кашляти. Кашляв він часом так

                                                                    довго й гучно, що, скільки ми не

                                                                   старалися, ніхто не міг його як слід

                                                                   передражнити…

4. Лаврін Запорожець                        Г) … Такого ще не бачив ні український 

(«Україна в огні»)                                    місяць, ані зорі… Він один знищив

                                                                     половину ворожих автоматників.

                                                                 Д) … Орудував він косою, як добрий

                                                                      маляр пензлем чи ложкою, - легко

                                                                      і вправно. Коли б його пустити з косою

                                                                     просто, він обкосив би всю земну кулю.

 

 

 

16. Розкрийте одну з поданих тем (власне висловлювання не менше 100 слів):

1) «З любові – творчість, з любові – щастя людське» (за новелою «За мить щастя» Олеся Гончара);

 

Підсумкова

контрольна робота з української літератури в 11 класі

1. Які українські митці належали до літературного угруповання ВАПЛІТЕ?

А) О. Корнійчук, І. Ле, І. Кулик, І. Микитенко, Б. Коваленко;

Б) М. Хвильовий, О. Довженко, П. Тичина, В. Сосюра, М. Йогансен;

В) М. Хвильовий, О. Досвітній, М. Яловий, А. Любченко, М. Куліш;

Г) М. Зеров, П. Филипович, М. Рильський, О. Бургардт, М. Драй-Хмара;

Д) Л. Старицька-Черняхівська, В. Підмогильний, Г. Косинка, Є. Плужник

 

2. На «деструктивно-конструктивній теорії» ґрунтувався літературний напрямок

А) неокласицизм;

Б) футуризм;

В) неоромантизм;

Г) імпресіонізм;

Д) експресіонізм

 

3. Футуристи відмовлялися у своїх творах від

А) культу надлюдини, яка за допомогою науки й техніки змінює світ;

Б) сміливого експериментування з художньою формою;

В) захоплення індустріальними пейзажами;

Г) культивування античних форм і образів;

Д) перенесення уваги з людини на механізми

 

4. Головна ідея новели Ю. Яновського «Подвійне коло» полягає в настанові

А) поганого чоловіка в побратими не бери;

Б) не май вірного, не будеш мати зрадного;

В) чого сам собі не зичиш, тому і другому не жадай;

Г) тому роду не буде переводу, в котрому браття милують згоду;

Д) не знаючи броду, не лізь у воду

 

5. У творах екзистенціалізму увагу зосереджено передусім на

А) мінливості вражень і відчуттів героя;

Б) існуванні людини наодинці з буттям;

В) правдивості у відтворенні дійсності;

Г) формальних аспектах і урбанізації;

Д) незвичайних обставинах і характерах

 

6. Справжнє прізвище Остапа Вишні

А) Фітільов;

Б) Рудченко;

В) Тобілевич;

Г) Губенко;

Д) Очерет

 

7. Події в комедії «Мина Мазайло» розгортаються в такій послідовності:

А) телеграма до Курська – приїзд тьоті Моті – звільнення з посади Мазайла – навчання «правильних проізношеній»;

Б) звільнення з посади Мазайла – телеграма до Курська – приїзд тьоті Моті – навчання «правильних проізношеній»;

В) телеграма до Курська – навчання «правильних проізношеній» - приїзд тьоті Моті – звільнення з посади Мазайла;

Г) приїзд тьоті Моті – телеграма до Курська – звільнення з посади Мазайла – навчання «правильних проізношеній»;

Д) телеграма до Курська – звільнення з посади Мазайла – навчання «правильних проізношеній» - приїзд тьоті Моті

 

8. Композиційною особливістю повісті-поеми О. Турянського «Поза межами болю» є

А) розповідь від першої особи;

Б) поділ твору на глави з епіграфами;

В) кульмінація на початку твору;

Г) зміщення часових площин;

Д) наявність кількох сюжетних ліній

 

9. Установіть відповідність

Герой                                                            Зовнішня (внутрішня) характеристика

1. Денис Сірко                                            А) Високий, як батько, дебелий красень.

                                                                            Молодий – років 25. На ньому

                                                                            військовий старий френч, на ногах

                                                                            ічаги, на голові набакир кепка, а з-під

                                                                            неї буйний чуб кучерявиться.

2. Многогрішний                                       Б) Юнак – 25 літ, русявий, атлет, авіатор

                                                                            тчк… Суджений на 25 років тчк…

3. майор Медвин                                      В) … Дебелий, спокійний голос.

                                                                           Батьківський. Такий сердечний, а

                                                                           гуде, як із барила… Кремезний,

                                                                           броватий, волохаті груди в пазусі.

4. Гриць Сірко                                             Г) Золотий чоловік, пантовщик – яких

                                                                            мало! І от такий, можна сказати,

                                                                            хрест несе. Мало, що Бог дав

                                                                            жіночку, так ще й «їроплану» кинув.

                                                                       Д) Він дисциплінований, і точний, і не

                                                                            схильний вдаватись у дрібниці. Тим

                                                                            часом не марнує часу на теревені…

 

10. Установіть відповідність

Символ                                                                       Назва твору

1. Соняшник                                                  А) «Сеньйорито акаціє, добрий вечір»;

2. Вишита сорочка                                      Б) «Задивляюсь у твої зіниці»;

3. Червоні блискавиці                                В) «Балада про соняшник»;

4. Осінь                                                          Г) «Два кольори»;

                                                                        Д) «Я…»

 

11. Установіть відповідність

Художній засіб                                                        Приклад

1. Омоніми                                                  А) І знову степ. І знову даль розлога.

                                                                            І я мовчу. І дяк уже мовчить.

                                                                            Ідеш, ідеш… дорога та й дорога.

                                                                            Ідеш, ідеш… Хоч би вже відпочить.

2. Оксиморон                                             Б) … Про це писали так і в риму,

                                                                           Зучили вздовж і вперехрест.

                                                                           Але ж ота дорога з Риму

                                                                           Якихось кілька сотень верст.

3. Фразеологізми                                      В) Із тих усіх дякових балачок

                                                                           Усе частіше згадую єдину –

                                                                           Ту найсумнішу втіху, далебі:

                                                                           Комусь на світі гірше, як тобі.

4. Анафора                                                  Г) Іду. Бреду. Захочу, то й спочину.

                                                                           Розбиті ноги остуджу в росі.

                                                                           Ніхто мені не дивиться у спину.

                                                                           Я йду. Людина. Я така, як всі.

                                                                       Д) Бенкетував, сідав на шию хлопу,

                                                                            Пускав дівчат по світу без коси.

                                                                            Стріляв козуль, возив пшоно в Європу

                                                                            І на поташ випалював ліси.

 

 

15. Що таке умовність зображення? У яких творах українських письменників вона проявляється? Наведіть приклади.

 

16. Розкрийте одну з поданих тем (власне висловлювання не менше 100 слів):

1) «І давнина, і сучасність» - так сказав митець (П. Загребельний) про світ своїх зацікавлень. Це властивість таланту, що мислить широкими історичними категоріями…» (В. Фащенко).

 

Підсумкова

контрольна робота з української літератури в 11 класі

 

1. Використання тем, сюжетів, образів, мотивів міфології, античності, ренесансу, класицизму, споглядання гармонії природи, краси витворів мистецтва – основні риси

А) футуризму;

Б) імпресіонізму;

В) екзистенціалізму;

Г) неокласицизму;

Д) романтизму

 

2. Новела «В житах» Г. Косинки за стильовими ознаками споріднена з твором

А) «Камінний хрест» В. Стефаника;

Б) «Intermezzo» Михайла Коцюбинського;

В) «Каторжна» Б. Грінченка;

Г) «По дорозі в Казку» Олександра Олеся;

Д) «Лісова пісня» Лесі Українки

 

3. До жанрових ознак усмішки належать

А) поєднання побутових замальовок, жанрових сценок з авторськими відступами, лаконізм, дотепність;

Б) яскраво виражена мораль, зображення великого проміжку часу, висміювання вад суспільства;

В) динамічний сюжет, несподівана розв′язка, психологізм, потужний ліричний струмінь, пейзажі;

Г) наявність кількох сюжетних ліній, авторські відступи, дотепність, лаконізм, елементи фантастичного;

Д) невеликий обсяг, дотепність, наявність конфлікту, детальне змалювання характеру героя в його розвитку.

 

4. Тема роману «Тигролови» Івана Багряного – зображення

А) радянських політв′язнів;

Б) протистояння людини-особистості тоталітарній системі;

В) красивого почуття кохання Григорія і Наталки;

Г) способу життя українців-переселенців на Далекому Сході;

Д) складного життя людини на тлі краси Уссурійського краю.

 

5. Виконання Запорожцями материної пісні на попелищі символізує

А) кінець війни;

Б) проводи вцілілих родичів на війну;

В) оплакування загиблих родичів;

Г) ушанування матері в день її народження;

Д) нездоланність українського народу.

 

6. Вірш «О земле втрачена, явися…» В. Стуса написано

А) ямбом;

Б) хореєм;

В) дактилем;

Г) амфібрахієм;

Д) анапестом

 

7. У назві збірки «Веселий цвинтар» В. Стуса використано

А) метонімію;

Б) синекдоху;

В) оксиморон;

Г) персоніфікацію;

Д) алітерацію

 

8. Завуальований драматизм суспільних колізій у новелі «Три зозулі з поклоном» Г. Тютюнника стає помітним із

А) репліки сина про складання сесії;

Б) поведінки дядька Левка;

В) вечірок у Михайловому домі;

Г) стосунки Марфи і Карпа Яркових;

Д) скупих відомостей про Сибір

 

9. Установіть відповідність

Назва твору                                                                        Мотив

1. «Я…»                                                    А) любов до України-матері;

2. «Балада про соняшник»                Б) самоствердження людини;

3. «Задивляюсь у твої зіниці»           В) кохання зрілої людини;

4. «Сеньйорито акаціє, добрий        Г) доля людини й материнська любов;

вечір»                                                      Д) відкриття краси мистецтва

 

10. Установіть відповідність

Художній засіб                                                      Приклад

1. Неологізм                                         А) Десь сіре поле в чорних круках,

                                                                     Що пророкують: «Кари! Кар!»

2. Оксиморон                                      Б) Та ще заграв глухих за плечима

                                                                     Твоїми тремтіння:

                                                                     Всі принади твоєї страшної краси.

3. Алітерація                                        В) Безмежжя! Зачарований тобою,

                                                                    Пливу в тебе! В твій п′яний синій хміль!

4. Риторичне звертання                   Г) Співа трава, ніким ще не зім′ята,

                                                                   І вабить сном солодких таємниць.

                                                               Д) Ніби в морок душі, в її цвинтарно-

                                                                    мертвий спокій…

                                                                    Після чарки отрути влітає сонячний чміль.

 

 

16. Розкрийте одну з поданих тем (власне висловлювання не менше 100 слів):

1) У чому полягає драма любові Марусі Чурай (за однойменним романом у віршах Ліни Костенко)

 

 

Переглядів: 7555 | Додав: miybloh | Рейтинг: 4.2/4
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Календар
«  Серпень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0