Головна » 2014 » Грудень » 24 » Етапи аналізу художнього образу
17:49
Етапи аналізу художнього образу

 

Етапи аналізу художнього образу

І. Визначення місця образу в художньому творі, його ідейне навантаження.

ІІ. Авторська характеристика:

1) пояснення художнього образу крізь призму бачення автора, суспільно-політичні, історичні характеристики створення характеру персонажа;

2) динаміка художнього образу у творі: знайомство з персонажем → «розвиток» образу у «розвитку» сюжету → «кульмінація» образу → висновки автора (цитатний план, тези).

ІІІ. Власна характеристика образу:

1) власне бачення образу, дискусія з автором;

2) кольорова характеристика образу;

3) складання власного портрета персонажа (опис зовнішності, особливості мови, поведінка, характер тощо);

4) складання плану характеристики образу.

ІV. Творче представлення художнього образу (складання творів-роздумів, фанфіків, діалогів

з персонажем, з автором тощо)

Фанфіки

За драмою-феєрією «Лісова пісня»

Лесі Українки

1) Лукаш і Мавка: якби не зрада…

2) Мавка – самотність

3) Лукаш – лід у душі, чи розтане…

4) Чи втратить гармонію природа через людські вчинки?

5) Людська стежка – «пропала воля»…

 

За повістю «Тіні забутих предків»

М. М. Коцюбинського

1) Якщо Іван – уродженець Поділля…

2) Якби Палагна була творчою особистістю

3) Діалог Марічки-нявки і Палагни

 

За новелою «Я (Романтика)»

Миколи Хвильового

1) Симфонія душі Я

2) Злочин і кара у душі Я

3) Монолог Долі Матері

 

За новелою «Intermezzo»

М. М. Коцюбинського

1) Людське щастя в новелі

2) Жайворонкова пісня

3) Мелодія нив у червні

4) Смуток Моєї утоми

5) Діалог трьох білих вівчарок

Технологія особистих вражень

Мета: розвиток творчих здібностей, критичного мислення учнів; формування власної позиції дітей щодо особливостей змалювання художнього образу у творі.

Основні завдання технології

1) поглиблювати рівень знань учнями змісту художнього твору;

2) розвивати критичне мислення учнів;

3) вчити аналізувати художні образи на основі особистих вражень;

4) створювати власну модель художнього образу на основі прочитаного тексту.

Етапи реалізації технології особистих вражень аналізу художнього образу

І. Оцінні враження.

Оцінити особливості формування:

1) характеру персонажа;

2) поведінки героя;

3) мови літературного персонажа;

4) стосунків головного героя з іншими персонажами.

 ІІ. Моделюючі враження.

Скласти:

1) діаграму життя (характеру, поведінки) героя;

2) графік долі персонажа;

3) коло міркувань (думок) героя;

4) кольорова мозаїка життєвого шляху героя тощо

ІІІ. Творчі враження.

Скласти твір-враження за наступною схемою:

1) Вступ. Аналіз ідейного навантаження літературного персонажа

у творі.

2) Аргументи-враження.

3) Основна частина. Розгортання думки (розкриття особистих міркувань-вражень, підтверджених цитатним матеріалом з твору).

4) Висновок (висновки-враження, підтверджені висловлюваннями автора чи літературних критиків).

Схеми роботи з цитатами

Цитати характеристики образу-персонажа в епічному

 (ліро-епічному, драматичному) творі

1. Портрет героя.

2. Мова персонажа.

3. «Стосунки» з іншими героями.

4. Характер персонажа.

5. Поведінка героя у найскладніших ситуаціях.

6. Ставлення автора до героя.

Цитати характеристики образів-символів

1. Авторські описи образів-символів.

2. Вплив символів на формування життєвого шляху героїв.

3. Ідейне навантаження образів-символів.

4. Художні тропи, якими автор характеризує образи-символи.

Цитати характеристики ліричного героя

1. Світ очима ліричного героя.

2. Оцінні слова і вирази (кольори, настрій, символи тощо).

3. Художні тропи, якими автор характеризує ліричного героя.

 

Переглядів: 957 | Додав: miybloh | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Календар
«  Грудень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0