17:49 Етапи аналізу художнього образу |
Етапи аналізу художнього образу І. Визначення місця образу в художньому творі, його ідейне навантаження. ІІ. Авторська характеристика: 1) пояснення художнього образу крізь призму бачення автора, суспільно-політичні, історичні характеристики створення характеру персонажа; 2) динаміка художнього образу у творі: знайомство з персонажем → «розвиток» образу у «розвитку» сюжету → «кульмінація» образу → висновки автора (цитатний план, тези). ІІІ. Власна характеристика образу: 1) власне бачення образу, дискусія з автором; 2) кольорова характеристика образу; 3) складання власного портрета персонажа (опис зовнішності, особливості мови, поведінка, характер тощо); 4) складання плану характеристики образу. ІV. Творче представлення художнього образу (складання творів-роздумів, фанфіків, діалогів з персонажем, з автором тощо) Фанфіки За драмою-феєрією «Лісова пісня» Лесі Українки 1) Лукаш і Мавка: якби не зрада… 2) Мавка – самотність 3) Лукаш – лід у душі, чи розтане… 4) Чи втратить гармонію природа через людські вчинки? 5) Людська стежка – «пропала воля»…
За повістю «Тіні забутих предків» М. М. Коцюбинського 1) Якщо Іван – уродженець Поділля… 2) Якби Палагна була творчою особистістю 3) Діалог Марічки-нявки і Палагни
За новелою «Я (Романтика)» Миколи Хвильового 1) Симфонія душі Я 2) Злочин і кара у душі Я 3) Монолог Долі Матері
За новелою «Intermezzo» М. М. Коцюбинського 1) Людське щастя в новелі 2) Жайворонкова пісня 3) Мелодія нив у червні 4) Смуток Моєї утоми 5) Діалог трьох білих вівчарок Технологія особистих вражень Мета: розвиток творчих здібностей, критичного мислення учнів; формування власної позиції дітей щодо особливостей змалювання художнього образу у творі. Основні завдання технології 1) поглиблювати рівень знань учнями змісту художнього твору; 2) розвивати критичне мислення учнів; 3) вчити аналізувати художні образи на основі особистих вражень; 4) створювати власну модель художнього образу на основі прочитаного тексту. Етапи реалізації технології особистих вражень аналізу художнього образу І. Оцінні враження. Оцінити особливості формування: 1) характеру персонажа; 2) поведінки героя; 3) мови літературного персонажа; 4) стосунків головного героя з іншими персонажами. ІІ. Моделюючі враження. Скласти: 1) діаграму життя (характеру, поведінки) героя; 2) графік долі персонажа; 3) коло міркувань (думок) героя; 4) кольорова мозаїка життєвого шляху героя тощо ІІІ. Творчі враження. Скласти твір-враження за наступною схемою: 1) Вступ. Аналіз ідейного навантаження літературного персонажа у творі. 2) Аргументи-враження. 3) Основна частина. Розгортання думки (розкриття особистих міркувань-вражень, підтверджених цитатним матеріалом з твору). 4) Висновок (висновки-враження, підтверджені висловлюваннями автора чи літературних критиків). Схеми роботи з цитатами Цитати характеристики образу-персонажа в епічному (ліро-епічному, драматичному) творі 1. Портрет героя. 2. Мова персонажа. 3. «Стосунки» з іншими героями. 4. Характер персонажа. 5. Поведінка героя у найскладніших ситуаціях. 6. Ставлення автора до героя. Цитати характеристики образів-символів 1. Авторські описи образів-символів. 2. Вплив символів на формування життєвого шляху героїв. 3. Ідейне навантаження образів-символів. 4. Художні тропи, якими автор характеризує образи-символи. Цитати характеристики ліричного героя 1. Світ очима ліричного героя. 2. Оцінні слова і вирази (кольори, настрій, символи тощо). 3. Художні тропи, якими автор характеризує ліричного героя.
|
|
Всього коментарів: 0 | |